29-03-2016. Запитання міському голові

Приймальня » Онлайн-приймальня » запитання
Міському голові м. Суми
Лисенку О.М.
Сумська міська рада,
Площа Незалежності, 2,
м. Суми, 40030

К.В.Силич
вул.. Інтернаціоналістів, 55 Б,
кв. 117, м. Суми, 40034

 

/щодо проекту рішення
Виконавчого комітету/




Шановний Олександре Миколайовичу!


Ghjie lh
Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою реалізації принципів державної регуляторної політики виконавчими органами Сумської міської ради повинна проводитися робота, яка спрямована на недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів.

Надаю зауваження до проекту рішення виконавчого комітету “Про встановлення тарифів на послуги міського електричного транспорту та послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, що надаються КП СМР «Електроавтотранс» ” від 22.03.2016 року.

Розрахунок тарифу на послуги з перевезення пасажирів у звичайному режимі руху електротранспортом та автотранспортом комунальним підприємством «Електроавтотранс» повинно здійснюватися відповідно до Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 25.11.2013р. № 940 (далі Порядок), та Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009р. № 1175 зі змінами (далі Методика).

Згідно з Порядком та Методикою при формуванні тарифу підприємством повинні бути враховані прогнозні показники річного обсягу надання послуг з перевезення пасажирів на 2016 рік та економічно обґрунтовані планові витрати, визначені із застосуванням нормативного методу на підставі державних і галузевих нормативів використання матеріальних та паливно-енергетичних ресурсів, ставок податків і зборів, прогнозного індексу цін виробників промислової продукції на запланований рік, норм і розцінок з оплати праці та інших нормативних актів.
Економічно обґрунтований тариф (Т) на послуги міського електричного транспорту, згідно з Порядком, визначено за формулою:

запитання

де S - повна собівартість перевезень усіх категорій пасажирів, тис. грн.;

R – планова рентабельність, тис. грн.;

IC – інвестиційна складова, тис. грн.;

D - доходи від іншої операційної діяльності без урахування цільового фінансування, пов'язаного з операційною діяльністю, тис. грн.;

Q - загальний обсяг перевезень пасажирів, прогнозований підприємством, тис. пас.

Економічно обґрунтований тариф (Т) на послуги пасажирського автомобільного транспорту, згідно з Методикою, визначено за формулою:

запитання

де S - повна собівартість перевезень усіх категорій пасажирів, тис. грн.;

П - плановий прибуток, тис. грн.;

Ді - доходи від іншої операційної діяльності без урахування цільового фінансування, пов'язаного з операційною діяльністю, тис. грн.;

Q - загальний обсяг перевезень пасажирів, прогнозований підприємством, тис. пас.



Хоча вважаю доцільним завжди ставити лише одне питання, щоб отримати конструктивну відповідь, але обґрунтування цього рішення заважає це зробити. Тож дозвольте задати більше ніж одне питання, на які сподіваюсь зможу отримати професійні та конструктивні відповіді (від відділу логістики та зв’язку), а не відписки.

Питання 1 Прошу надати спрощений розрахунок (див.формули вище) економічно обґрунтованого тарифу із зазначенням кожного параметру (які вказані у формулах вище) який змінюється і на скільки відсотків згідно з пунктами обґрунтуванням необхідності підвищення тарифу, а саме:

• збільшення вартості електричної енергії на 157,1 % з 01.03.2016 року порівняно з 2015 роком (з 0,63 грн. до 0,99 грн. за 1 квт./год.);

• збільшення вартості шин на тролейбус на 151,0% з 2016 року порівняно з 2015 роком (з 3450,0 грн. до 5200,0 грн.);

• збільшення вартості паливно-мастильних матеріалів в середньому на 15% з 2016 року порівняно з 2015 роком;

• збільшення вартості запчастин та матеріалів в середньому на 50% з 2016 року порівняно з 2015 роком;

• збільшення розміру мінімальної заробітної плати: з 1147 грн. у 2015 році (розмір мінімальної заробітної плати, що діяв під час формування та встановлення тарифу на послуги міського електричного транспорту у розмірі 1,50 грн. та встановлення тарифу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у розмірі 3,00 грн.) до 1378 грн. з 01.10.2015 року (розмір мінімальної заробітної плати, що діє на підприємстві під час формування тарифу у 2016 році), тобто на 120,1 %.



та заповнити таблицю 1 (дані за 2015 рік та 2016 рік з урахування можливого підвищення тарифу):


Таблиця 1
Найменування показників в тому числі за видами

Всього звичайний режим тролейбуси автобуси

2015 2016 2015 2016 2015 2016


Загальний обсяг пасажирів, тис. пас., який включає:

- загальний обсяг пасажирів (безкоштовний проїзд), тис. пас.

- загальний обсяг пасажирів з 50 % знижкою на проїзд, тис. пас.

- загальний обсяг пасажирів (100 % сплата за проїзд), тис. пас.

Повна собівартість

Матеріальні витрати

Витрати на оплату праці

Відрахування на соц. заходи

Амортизаційні відрахування

Інші витрати

Фінансові витрати

Планова рентабельність, %

Прибуток, тис.грн.

Компенсація з міського бюджету на оплату проїзду

Повна собівартість послуг з урахуванням рентабельності, тис.грн.

Інші доходи (без ПДВ), всього, тис.грн.

Повна собівартість за виключенням доходу від іншої діяльності, тис.грн.

Тариф на послуги міського транспорту, який працює у звичайному режимі руху, грн.

Виділення коштів з міського бюджету на підтримку КП “Електроавтотранс”, тис. грн.

P.S. Ця таблиця дає зрозуміти необхідність підвищення тарифу чи навпаки!

Питання 2 В обґрунтуванні не зазначено який плановий рівень рентабельності прийнятий для розрахунків?

Питання 3 Введення у продаж проїзного документу повинно передбачати зацікавленість пасажира у зниженні витрат на проїзд та економічне обґрунтування для пасажира в першу чергу. Згідно наданих розрахунків цього не відбувається. При тарифі 1,65 грн. проїзний білет на 5 днів (20 поїздок – 4 поїздки на день!!! – багато сум’ян їздять максимум 2 рази на день) коштує 1,65*20 = 33 грн. В чому логіка? Витрати на виготовлення таких проїзних білетів вище ніж прибуток, який можливо отримати при їх реалізації.

Питання 4 Прошу навести показники реалізації проїзних квитків з зазначенням діючого тарифу та вартості проїзного білету за 2014, 2015 роки та перший квартал 2016 року.

Питання 5 Зазначення кількості поїздок для кожного проїзного будет якось фіксуватися та зменшуватися при виконанні однієї поїздки (невже електронний проїзний білет???) чи береться лише для розрахунку? Якщо для розрахунку – прошу навести нормативний документ згідно якого виконувались розрахунки та надати ці розрахунки.


Додаткові питання

Питання 6 Чи достатньо нового тарифу, щоб повністю виплачувати заробітну плату працюючим в КП “Електроавтотранс” без дотацій держави (які затримуються на великий термін та яких, можливо, в близькому майбутньому взагалі не буде) та без компенсації міського бюджету, що взагалі не доцільно та не зрозуміло мені, як платнику податків, чому ці кошти ідуть саме сюди і не по іншим статтям? Якщо ні – то це не є економічнообгрунтованим тарифом апріорі!!!

Питання 7 Тариф у 1,65 грн. та 3,45 грн. це для покращення роботи кондукторів та для людей? І зараз монетами брязкають усі!
Тоді вже краще тарифи щось близько:1,67 грн. та 3,38 грн. відповідно (жарт)


Пропозиція (бо вважаю якщо критикуєшь – пропонуй рішення)

1. Чекаємо результатів трьохмісячної роботи в.о. директора КП “Електроавтотранс”. Перші результати не дуже… (навіть це рішення)

2. Створення наглядової ради, включаючи громадськість, та проведення круглого столу по першочерговим етапам ефективної роботи КП “Електроавтотранс”,на якому будуть запропоновані першочергові рішення по стабілізації роботи КП “Електроавтотранс”.

З повагою на надією на порозуміння,
мешканець міста Суми
Силич Костянтин Валерійович

Відповідь міського голови:

Доброго дня, Костянтине Валерійовичу!
Дякую за чергове слушне звернення. Спочатку воно мене збентежило, оскільки перші слова звернення  "Ghjie lh" надруковані іноземної мовою, більш того, такою, якою в апараті СМР ніхто, на жаль,  не володіє. Так от. Судячи з перекладу (в'єтнамська мова) йдеться про суто медичний напрямок, більш того, стосується жінок. Не знаю, до чого ви його застосували?
Тепер по суті. Доручення, на підготовку вам грунтовної відповіді,  - я підписав. Тому, незабаром, отримаєте відповідь по суті.




Галерея > День вшанування учасників бойових дій на території інших держав