Олександр Лисенко: Вільний залишок бюджету розподілятимемо прозоро, з урахуванням усіх ризиків. ДОДАНО ВІДЕО

Новини » Міське господарство » Олександр Лисенко: Вільний залишок бюджету розподілятимемо прозоро, з урахуванням усіх ризиків. ДОДАНО ВІДЕО

Олександр Лисенко: Вільний залишок бюджету розподілятимемо прозоро, з урахуванням усіх ризиків. ДОДАНО ВІДЕОМіський голова Олександр ЛИСЕНКО та заступник міського голови Віктор ВОЛОНТИРЕЦЬ під час брифінгу 2 лютого розповіли про доходну та видаткову частину головного кошторису обласного центру в умовах децентралізації.

Як повідомив керівник міста, бюджет 2016 року базується на показниках 2015 року, відповідає Програмі соціально-економічного розвитку міста, а також в ньому враховані всі тенденції та зміни прийдешнього року.

Олександр Лисенко зупинився на головних пріоритетах 2016 року за витратами. Серед них – реконструкція доріг, в тому числі внутрішньобудинкових та капітальні ремонти мереж, дахів та ліфтів будинків. Цьогоріч в міській скарбниці на капітальний ремонт вулично-дорожньої мережі передбачено 51,3 млн. грн., ще 6 млн. грн. – на капітальний ремонт тротуарів; 37,3 млн. грн. – на капітальний ремонт житлового фонду, 3 млн. грн. – на ремонт будинків, де створено ОСББ.

Крім того, передбачено 67,7 млн. грн. на закупівлю техніки для комунальних підприємств міста (з них 47 млн. грн. на закупівлю тролейбусів та автобусів); 5 млн. грн. на будівництво глибоководної свердловини на Пришибському водозаборі; 4 млн. грн. на будівництво тролейбусної лінії по вул. Прокоф'єва; 6 млн. грн. – на добудову колектору та інше.

Ще в міській скарбниці передбачені кошти на закупівлю обладнання та капітальні ремонти освітніх і медичних закладів міста, часткове припинення практики залучення батьківських коштів, харчування дітей у школах та дитячих садочках тощо.

«Видатки на вищевказані потреби міста ми зможемо збільшувати за рахунок вільного залишку, особливо, що стосується ремонту мереж будинків. Втім, при розподілі вільного залишку бюджету необхідно перейматися не лише видатковою, а й доходною частиною, а також враховувати всі ризики», – підкреслив міський голова.

Заступник міського голови Віктор ВОЛОНТИРЕЦЬ більш детально зупинився на доходній частині бюджету міста. За його словами, доходна частина головного кошторису у порівнянні з минулими роками та враховуючі всі субвенції, складає більше 1,9 млрд. грн., з них 839,1 млн. грн. – чисті доходи міста загального фонду і 60 млн. грн. спеціального фонду (без урахування трансфертів з бюджетів інших рівнів).

Загалом збільшення відбувається за рахунок податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.

«Вільний залишок нині складає більше 100 млн. грн., але ми не можемо його розподіляти не врахувавши всі ризики, з якими зіштовхнеться місцеве самоврядування в рамках децентралізації, оскільки всі доходи в повній мірі не покривають витрати у зв’язку з передачею нам повноважень держави. Тому залишок буде своєрідним резервом на 2016 рік», – зазначив Віктор Волонтирець.

Наприклад, на місцевий рівень передали «опіку» над закладами професійно-технічної освіти. Але лише на виплату заробітної плати працівникам та оплату комунальних послуг необхідно 55 млн. грн. з міського бюджету, не враховуючи поточне утримання, ремонти тощо.

Крім того, держава може відмовитися від компенсації проїзду пільговиків у комунальному транспорті, а це близько 20 млн. грн., і їх необхідно буде також знайти в міському кошторисі.

Є також ризик, що 30% від акцизного податку буде надходити не в міський, а в обласний бюджет.

Крім того, відповідно до законодавства, якщо рівень інфляції буде перевищувати 12%, то на плечі місцевого самоврядування ляже виплата індексації (50 млн. грн.) та різниці в тарифах (близько 7 млн. грн.).

Місцевому самоврядуванню передали також повноваження щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб; державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; надання відомостей з Державного земельного кадастру; реєстрації документів у сфері будівництва. Для забезпечення всіх цих послуг ЦНАПу збільшили штат працівників до 58 одиниць, а на це також необхідно передбачати кошти на закупівлю необхідної техніки, якої від держави не дочекалися і на зарплати, а це також біля 10 млн. грн.

У результаті, в міському бюджеті на всі вищевказані ризики необхідно передбачити близько 250 млн. грн., а якщо скласти вільний залишок і збільшення доходу – витрати явно не покриваються.

У підсумку Віктор Волонтирець зазначив, що децентралізація – правильний напрямок, але є деякі нюанси (в тому числі недосконалість законодавчої бази і нормативних документів), які б дали можливість місцевому самоврядуванню повноцінно розвивати свої території, а також порадив політикам не займатися популізмом, а реально оцінювати можливості бюджету щодо його використання у відповідності до Програми економічного і соціального розвитку міста на 2016 рік, яка майже одностайно підтримана депутатами Сумської міської ради.


Дата публікації: 2-02-2016
Переглядiв: 926 | Коментарів: 0  


Рекомендуємо до перегляду:

Інформаційне повідомлення

Не зареєстровані не можуть залишати коментарі. Зареєструйтесь


Галерея > День вшанування учасників бойових дій на території інших держав